söndag 17 oktober 2010

Min städsöndag

Jag gillar att städa, helst på söndag när jag är ensam hemma och kan använda min städrock och mitt förkläde.
Idag har jag sett ur som en barsk tant ur Anderssonskans Kalle, till och med huckle har jag haft.
Och i denna läckra kreation har jag piskat min bruna ryamatta på gårdens piskställning. Det moderna jag använde var mobiltelefonen och foppatofflen.
Nästa gång ska jag använda mina vita sandaler….

Jag dammade och torkade speglar och tavlor på förmiddagen, sen tog jag den obligatoriska 11-fikan.
Ska man söndagsstäda måste man 11-fika.
DSC_0170Jag hittade min fina engelska kopp som jag glömt på jobbet. Nu ser ni inte hur fin skeden är men jag ska förklara för er!
Det är min bäbissked i silver med mitt namn på skaftet. Jag har ätit gröt med den varje morgon när jag var liten. DSC_0174Min nästa fika blir den här! Det är en chokladklutt med träsked. Man värmer 2½ dl mjölk och så låter man den här rackaren smälta i mjölken. Den är god att slicka på när den har smält lite… DSC_0179Jag har köpt linnevatten på en butik i Sälen. Eftersom jag är så himla nyfiken så måste jag prova sånt jag köper snabbt snabbt snabbt. Idag har jag strukit sängkläder och sprayat dem med rosdoftande linnevatten. DSC_0182Sängkläderna blev snygga och luktar gott. DSC_0186Det står en liten snuskhummer i mitt sovrum….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar