tisdag 19 oktober 2010

Ensam tisdag..

I dag har jag tråkigt, hundarna har tråkigt, det regnar. Dagens roligaste var att jag hjälpte Ann-louise med att byta däck på toyotan.
Nu sitter jag här och värmer högerfoten på adaptern på datasladden och önskar att jag skulle få lust med något.
En av mina läsare, Maja tycker att jag och Peter är lata. Idag har hon rätt, eller till 50% i alla fall. Peter har farit på jobb, så han är i farten. Men jag har en stor disk som väntar och massor med tvätt, både ren och skitig. En säng som ska bäddas och golv som ska dammsugas.
Hundarna vill nog ut och gå men det törs jag inte skriva högt för då kommer de att stå som iglar vid dörren. Men jag väntar på att det ska sluta regna lite.
De har redan varit ute och kutat i Rot så lite frisk luft har de fått men jag har dåligt samvete ändå.
Jag vill baka men på kontot finns 600 kr som ska räcka till annat, tex bensin för att ränna runt halva dalarna på torsdag och fredag.

Jag kanske ska lyssna på lite Dolly för att pigga upp mej. Jag har en liten countrylista på spotyfi.

1 kommentar:

  1. HEJ VIFSLA
    Läste din inlaga idag och där nämnde du mig av alla dina läsare, Ja jag tycker fortfarande att den som lämnar en tom rulle och inte hämtar en ny är LAT. Det var ju bara toan jag skrev om, jag har väl inte klagat på er att ni skulle vara lata för övrigt, jag läser ju bara vad du skriver, om annat kan jag ju inte ha några åsikter om, utan att du inte gillar att diska, förresten kasta ut din överkast till sängen, det var ju väldigt snyggt men det kan ju vara det som framkallar dig och gubbens allergi? Själva gav vi bort våra fina överkast till Till Härta till Hjärta för 3 år sedan.
    Vi släpper ju aldrig in våra gäster i sovrummet så det så. Som du vet så gillar jag att läsa din bloog eller vad det nu heter.
    Maja

    SvaraRadera