torsdag 5 november 2009

The Nutceeper

Det är jag numera. Idag har jag jobbat helt själv för första gången, det var spännande och otäckt. Men jag fick låna Cillas fina bil (min var på verkstaden) och så var det bara två butiker i dag. En i Älvdalen och en i Sälen.
Jag känner mej som en helt ny människa, nytt jobb, nya bekantskaper och en väldig massa nötter.
Tidigare skjutsade jag nötter, nu häller jag dem ur påsar.
Men det är inte bara nötter jag vaktar, det är smågodis oxå. Jag trodde att jag skulle fuläta massor med godis, men icke!! Jag är nästan besviken själv. Men när man öppnar en 3-kiloslåda med gröna gelegrodor/vattenmelongodis/skumbananer så luktar det så skarpt att det är ett under att inte ryssen använder det som kemisk stridsföring.
Om man kan använda grisfisar till någon nyttigt så borde man kunna använda godisstink till ungefär samma sak.

Årets första julklappar är ju betalda, jag hoppas att de anländer när jag är ensam hemma. Jag vill INTE att Peter ska inse i förväg att han fått århundradets bästa julklapp. Jag tycker att min fantasi är nästan förnämlig när jag hittar så fina saker. (Egentligen så var det en ren slump att jag hittade den, egentligen skulle jag köpa en liten sidovagnsmotorcykel i plåt som man kunde dra upp)

På lördag åker jag på Körslaget, om jag skulle ha varit med hade programmet fått byta namn till “Hjärtsnörpet” istället.
Jag funderar på vad som kan vara lämpligt att bära i tv, vad som är skönt att åka buss i och vad som är bra att sova i på bussen hem. Pyjamas funkar på bussalternativen, men inte i tv.
Puffklänning med underkjol fungerar i tv och att åka buss i, men jag tror att det blir svårt att sova snyggt i puff och tyll. (pyff och tull haha)
Jag tror att jag ska prova ett sånt där heltäckande plagg som kvinnor från somalia använder, huvudduk och så ett par tre påslakan. Det måste fungera både i tv och att sova i.

4 kommentarer:

  1. Vad kul med nytt jobb! Det skulle jag med vilja ha, men det kommer väl...

    SvaraRadera
  2. är du en bluff eller? kollat på lars kristers hela kvällen nu. Spanat efter dig, men inte en skymt. Du säger att du syns hela tiden, jag ser dig då inte.
    skäll inte på mig nu, jag har letat, tittat o tittat. Jag kanske är blind, eller synskadad, men jag ser dig fan inte iaf :)

    SvaraRadera
  3. Anonym: Jag föredrar när folk skriver under med sitt namn istället för en helt anonym kommentar.
    Nu vet ju inte jag hur du tittat efter Larz-Kristerz (som stavas med Z och bindestreck), om du varit på spelning (jag är hemma i älvdalen och jobbar, där av namnet dansbandsänka), om du letat bland bilderna på nätet så får du söka på något annat än Larz-Kristerz för att hitta mej, jag finns inte heller med på deras hemsida.
    Men under dansbandskampen förra året var jag med i tv en hel del, jag finns omnämnd i hänt extra två gånger, i typ allers och säkerligen aftonbladet/expressen oxå.
    Det där om bluff tolkar jag som att du tror att jag inte är tillsammans med Peter. Det enda beviset jag har är eniro, som säger att vi är skrivna på samma adress. Och att jag vet en massa saker om honom som du kanske inte vet.

    SvaraRadera
  4. Jag vet precis hur du har det. Det är inte alltid lätt att vara dansbandsänka, jag har oxå varit en... Men dom slutade när dom låg på topp, nu i år och det är väldigt skönt att ha gubben hemma må jag säga och slippa sitta ensam och göra allt ensam på helgerna. Stå på dig och var försiktig, det finns allt för många avundsjuka människor i världen som gör allt för att trycka ner en. Kram Carro

    SvaraRadera