fredag 26 februari 2010

Vårens intåg i mitt hjärta!

Det får snöa hur mycket det vill, jag skiter i det. Ty jag har skådat vårsol och hört småfåglarna kvitterikvittra i tallarna på gården.
Om man är som jag och känner skillnad på vinterluft och vårluft så har man redan känt förändringen. Det är på väg mot vår!
Vinterns karga luft, torr och lite hård har bytts ut mot aningens mjukare luft.
Som fuktig bomull istället för strävt toapapper.
Dessutom har vårljuset kommit, klart gult istället för skarpt vitt. Otroligt härligt.
Nu längtar jag intensivt efter vår och grus. Till råga på allt så har jag och Carola P planerat att dricka öl utanför Nordea bara vädret tillåter. Det lär väl bli vi och Doktor Ås. Men jag längtar i alla fall, jag får väl ta på mej min lila basker för att matcha hans röda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar