lördag 4 september 2010

Tant 2.0

Det är nog klart nu, tantförvandlingen alltså. Det rockigaste jag gjort i dag var att sova till 10.50. Men det var bara för att jag igår kväll mådde illa och hade något migränaktigt i huvudet. I natt drömde jag att Lene (LK-Mickes fru) gav mej alla värktabletter hon hade och i morse vaknade jag 6.57 med galopperande skallebank. Jag släpade mej upp, tog 2 alvedon med ett glas vatten, läste lite, mådde illa och somnade om.
Det var alltså något som var fel.

Kvällen skulle ha tillbringats i Särna men först trodde jag att jag skulle jobba och nu mår jag inte riktigt 100.
Förr skulle jag gett tusan i det och gett mej ut för att dricka sprit. Nu vill jag vara hemma med mitt lilla illamående och rejäla fisar.

Men jag har iförd städrock och förkläde städat hela lägenheten (skrubbat golv och väggar i badrummet, hällt kaustiksoda i avloppet, dammat tavlor, torkat golv mm mm) samtidigt som jag lyssnat på “odla” i P1. Jag lyssnar fortfarande på P1.

Nu längtar jag efter en leverpastejssmörgås på Morins…

Jag vill skryta lite oxå, jag har slagit ihjäl en flygande geting med en bläckpenna. Träffsäker? JA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar