måndag 6 september 2010

Dresscode.

Jag såg ju SATC2 förra helgen och jag fick klädnoja. Det kröp i kroppen och jag insåg att mamma-leggings från h&m och parkas från Åhléns inte är så himla hett.
Jag, som 2008 klädde mej i kjol, kofta och top varje dag  nu har sunkat till mej och bär stor-tshirt och leggings JÄMT!
Till det har jag inget smink och en lugg som tappat den knasröda färgen som den tidigare prytts av. Jag ser ut som en skata helt enkelt.
Varför letar jag inte efter klänningar på Lindex lägre? Svar: Lindex har delat upp hela sin affär i avdelningarna NORMAL  och FET, på FET-sidan finns bara FET-kläder. Jättestora jeans och toppar med applicationer. På NORMAL-sidan finns det smala smala jeans och kjolar, toppar som på sin höjd skulle rymma mitt högra bröst (det är det som är lite  mindre). För numera kan Lindex bara sälja kläder till två grupper nämligen 34/38 och 54/56. Däremellan finns INGET!!
Jag som tidigare brukade ha deras hela sortiment kan nu inte ha något.
Just nu är det mer h&m i min garderob, till och med Cubus kan få till det ibland. Men hos Lindex, INGET.
Men jag ska väl inte skylla min totala klädbrist på klädindustrin, jag lider brist på inspiration. Av mina snygga ben, insvängda midja och väl tilltagna bröst syns knappt nåt.
Jag tror jag måste göra något åt det.  Men vad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar