söndag 26 september 2010

mobilblogg

jag har precis lärt mej att publicera mina inlägg via mailen på
mobilen. För 14 år sen visste jag inte hur man kom ut på nätet. Och nu
sitter jag har och slösurfar via min mobil. På den tiden hade jag
ingen mobil heller. Det var knappt att hemtelefonen var tillgänglig.
Eller jo, det var den men mamma vrålade när jag pratat i en timme. När
jag var liten ringde man knappt till kompisar, då knallade man iväg.
Nu ringer jag om allt, eller smsar. En tjej som jag lekte med som
liten ringde för att prata redan som 7åring. Men så hade hon en äldre
syster som nog var väldigt inspirerande. Hennes syster var några år
äldre och det var hon som berättade att småbarn som vi blev döpta i
toaletten när vi började skolan. Men hon ljög, jag tror inte att det
hände någon. Men jag fortsatte att vara rädd för de stora barnen. Och
lite rädd var jag för storasystern oxå. Idag när jag ser henne undrar
jag hur hon kunde vara så otäck.

2 kommentarer:

  1. Det står på blogspot.com. Man loggar in på sin blogg och tycker på "mobil".

    SvaraRadera