torsdag 31 mars 2011

En husägares undran

Tusen frågor dyker upp i mitt huvud nu när jag är delvis ansvarig för huset, som tex hur mycket hatar brevbäraren mej för hur min brevlåda är placerad mitt inne i den pickiga häcken?
Och när ska den pickiga häcken klippas?
Mina soptunnor har frusit fast i isen här ute, hinner de tina fram innan de ska tömmas nästa gång?
När ska jag få ordning på kartonger med blandat mojs? Eller ska jag bara låta dem stå i kuckbruna rummet och hänga upp dörren för att slippa se dem?
När ska jag våga göra hål i tapeterna för att hänga upp tavlorna?
Kommer Peter att gråta när han ser att jag hängt upp den knallgula kökslampa som han hatar så innerligt?
Är det nödvändigt att dammsuga i det nya hemmet under den första månaden?
Var ska jag ställa kartongerna med leksaker från när Peter var liten? Alla med barn säger att vi ska spara gammalt lego eftersom deras barn kommer att leka med det när de kommer på besök.
Det är i och för sig skönt för jag gillar inte ungar som gnäller.

Nån gång ska även köksbordet och stolarna målas vita, men när ska det ske?
En brun pinnstol ska bli rosa, hur kommer äldre släktingar att reagera på det?

Alla dessa frågor och just inga svar…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar