söndag 27 mars 2011

Solbrist.

Det var nåt pucko som hoppades att jag skulle få mer energi när jag flyttade in i huset så jag orkade städa och så att Peter slapp vara ihop med en lat sambo.
Personens önskan slog inte in, jag är supertrött hela tiden. Eller inte ens trött, orkeslös och viljelös är nog mer rätt.
Jag börjar gissa att det är solsken som saknas, sol och utomhusluft.
Butiker är inte för människor, fejkat ljus, torr luft och stress. Varje vecka, varje dag är en nedräkning mot säsongsslut. Jag längtar från Sälen så jag kan dö.
Butikschefer är ett otyg, inte såna som äger butikerna själva utan de som bara är föreståndare.
Förra veckan bad jag en butikschef flytta på sej eftersom han stod i vägen för mej och min nötvagn. Då sa han åt mej, mitt framför en anställ och en möjlig kund
-Dra åt dej själv, det är du som är tjock här.
Jag blev så chockad att jag inte visste vad jag skulle säga.
Tidigare har han skrattat åt min frisyr, en av hans anställda sa att hon tyckte att jag var fin och jag sa att hon var snäll. Han åsikt var
-Det är bara för att hon har betalt för att vara det.

En annan butikschef hälsar knappt på mej, han är strax över 20 år och tror att han äger världen. Jag vill klippa till honom varje gång jag ser honom.
Det jävliga är att jag inte vet om jag kan klaga för då kanske jag mister en butik eller två.
Jag klarar väl mej alltid men jag undrar hur det är med de stackarna som bor i Sälen hela vintern och kanske jobbar för en överjävlig chef med storhetsvansinne.

5 kommentarer:

  1. Du förstår inte varför du är så trött! Det förstår jag. Du har ju inte gjort annat än flyttat och packat banankartonger sen i nov. Du har all rätt att vara orkeslös och trött. Snart kan du sitta i er alldeles egna trädgård och ha det skönt.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men då måste du komma och hänga i min trädgård gunilla!
    Då ska jag bjuda på hemgjord glass och hallon.

    SvaraRadera
  3. Nej men fy tusan vilka otrevliga människor :((

    Och nej..butiksjobb är inte för människor..så jäkla tråkigt att vara instängd i en betongbyggnad hela sommaren :(( Hade jag haft råd hade jag tagit semester :P

    Jag köpte D-vitamin tabletter för någon månad sen eller två för jag var typ komatrött hela tiden. Inbillar mig att dom hjälpt iaf ;) haha!

    SvaraRadera
  4. Då får jag nog oxå prova det, jag kan inte gå runt och vara som en zombie hela dagarna.

    SvaraRadera