torsdag 16 december 2010

Stekt fläsk & Löksås

Visst låter det som nåt som skulle kunna serveras på en 5-stjärnig restaurang. Fantastiskt gott!
Det är vad som serveras i mitt kök i dag.
Jag lagar mat samtidigt som jag tittar på Grinchen på datorn och funderar på juldekoration. Jag suger på julpynt, det har gått så långt att jag funderar på att ta hit Lisa så hon får pynta åt mej. På ett vis så har hon redan gjort det. Hon konstaterade krasst att jag inte hade några bra julgardiner och att min ljusstake i stora fönstret var för larvig. (hon skrattade åt min adventsljusstake oxå, precis som sin moster och mamma)
Så hon skickade med mej en porrigt röd stjärna och ett par röda gardiner med gulddetaljer, allt hänger nu i vardagsrummet och lyser med sin julighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar