torsdag 16 december 2010

Ett eget rum…

Vi letar efter hus, ett stort med många rum och gärna i två våningar. Förutom sovrum och vardagsrum ska vi ha varsitt rum för våra egna prylar.
I mitt ska det givetvis finnas kläder, skor och smink men även lite möbler. Tänk vad mysigt att tjejhänga där, prova lite kläder, lyssna på gamla svenska schlagerbrudar och skvallra.
Jag planerar redan inredning fast jag inte ens har något eget rum, det är skönt att fantisera lite. Lägenheten får vi ju inte göra så mycket med, det finns ingen plats heller. Här är så himla fullt.
Men i mitt eget rum så ska det kanske finnas två 50-talsfåtöljer på varsin sida om ett litet pelarbord, bakom det en snygg 3-armad 50-talslampa med behagligt ljus.
Jag vill ha ett sminkbord med belysning och massor av plats för hårspray och ögonskugga. Lisa har en fantastisk stol i metall och grön sammet men den kommer jag aldrig att få (låna).
Dessutom så behöver jag en skitsnygg garderob och en ställning att hänga klänningarna på så de syns ordentligt.
Jag hänger på nätet och letar passande tapeter och inredningstips.
Alla som har ett eget rum är mycket mycket lyckliga och jag ska bli en av dem.

 
Bild härifrån


Bild härifrån

 
Bild härifrån


och tydligen en garderob från Lillifee.


Bild härifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar