söndag 19 december 2010

Fjärde advent i HSB

Jag har varit så snäll att jag redan fått julklappar. Hundarna hade köpt en jättepraktisk present. En defa-motorvärmarsladd! Nu slipper CRM bli kallstartad fler gånger.DSC_0423 DSC_0425 DSC_0426Hundarnas matte hade hittat diskhandskar som matchar min personlighet. Tänk dame Edna! DSC_0430Min syster har kommit från Stockholm och överlämnat sina gåvor till sin ärade storasyster. Eftersom jag är ett anteckningsblocksfreak så fick jag anteckningsblockens härskare, MOLESKINE! Ska tydligen uttalas på italienska, inte engelska som jag trodde. Jag fick ett doftljus oxå men det glömde jag fota. Det luktar vanilj! DSC_0434Jag ville visa min frisyr och mitt smink men det sket sej. Här demonstrerar jag Tyra Banks favorit “talk with your eyes” Jag förmedlar dumhet och otacksamhet. DSC_0438 DSC_0440 (2)Sen fick jag lov att prova djurmasker.Fierce tiger och ängslig groda. DSC_0444 (2) DSC_0447 Eftersom Lisbets lägenhet ska städas ur så har jag tagit med “spara-saker” hem. Här är en ask för hårnålar.DSC_0457  I Sälen hittade jag världens sötaste lilla julefridståg. Visst är de söta som änglar.DSC_0459Hos Lisbet hittade jag även små fåglar i trä.  DSC_0468Lisa har visat hur man gör en egen ljusstake av en brödform och en ljushållare. Jag har tänt ljus i den varje dag, det är så fint.DSC_0469 Hos Lisbet finns det mycket pynt, jag älskar domherrarna och svamparna. Nu ska jag bara klura ut ett sätt att använda dem i samma arrangemang.

3 kommentarer:

  1. Ett sådant sött lussetåg fick mina döttrar av mig förra året. Finns hos "Ullas".Vi ses!

    SvaraRadera
  2. Jag utstrålar dumhet och otacksamhet, hahaha! Underbart.

    SvaraRadera
  3. Tips på hus. http://www.hemnet.se/beskrivning/1155315?r=3

    SvaraRadera