torsdag 30 december 2010

Näst sista dagen på året

Idag har jag varit på systemet, i Sälen, dagen före nyårsafton. Dum idé måste jag säga. Sen gick jag på Konsum (mitt emot systemet), det var nästan ännu dummare. Men jag sjöng en trudelutt med Lars som jobbar i kylen. Jag undrar vad folk tänkte när de såg mej stå och sjunga “min soldat” tillsammans med några gräddfilsburkar.

20101230184Min systemshopping! Den lilla kostar lika mycket som den stora. 

20101230185Tydliga spår efter min man, jag är så hungrig att jag funderar på om kexchoklad är en förrätt.

20101230183 Vi har fått årets kanske sista men helt klart finaste julkort. Det är från min tidigare granne Kent. Hans fru odlar små hundar, sen klär hon ut dem i galna pyjamasar.
Nej, det kanske hon inte gör men nästan. Han på bilden heter “Little Rosebuds Larz-Krister”.

1 kommentar: