lördag 12 december 2009

En bild

Jag har nyss sett en dokumentär som Inta Ruka och jag blev så inspirerad. Det bara bubblar i mej av fotolust. Men jag har ingen att knäppa på.
Jag behöver nån som inte tänker sätta händerna för ansiktet, som inte gör sej till, stirrar och suger in kinderna.
Egentligen så borde jag bara överraska folk men det ger nog inte
heller det resultat jag söker.
Jag är så sugen att jobba lite med min analoga konica men hur och när???
Ikväll är jag bjuden på fest och jag funderar på att gå men bara för att fota. Men festen kommer nog inte att bli snygg, festen kommer nog att bli väldigt mycket fylla bara. Och på fylla vill jag inte ha kort, tror jag.
Cafébilder i snyggt ljus med människor som umgås avslappnat, människor som pratar, människor som inte tittar på mej, människor som tittar rakt på mej.
Korta skärpedjup, lite murriga färger men klara ansikten.
Så vill jag ha det så ställ upp och var lite modell.

1 kommentar:

  1. Vi kan köra lite när jag är hemma över jul om du vill, då har du något att verkligen bita i eftersom jag inte är fotogenisk för fem öre!

    SvaraRadera