fredag 18 december 2009

Att vara sambo

är lite speciellt, i alla fall i den här familjen. Som i dag…

Hela min dag har varit godis, godis och godis (lite nötter oxå). Jag har superont i höger häl, som alltid efter en lång arbetsdag. På vänster fot har jag haft min stegräknare, jag missade att ta på den innan jag gick in i första butiken men när dagen var över hade den ändå fått ihop 7400 steg.
Ute har det varit mellan 25 och 32 grader kallt, bilen har varit som en isbit även om motorvärmaren hade fungerat i morse, hela Sälen är fullt av göteborgare, skåningar, stockholmare, danskar och kanske holländare.
Hela jag var alltså segare än månadsgammal kola när jag kom hem. När jag öppnade dörren hör jag ljudbok på hög volym, lägenheten luktar bacon och lite tvål. För att inte störa Peter i lyssnandet och lagandet tar jag med mej min post in på toa.
Jag bajsar och läser amelia i lugn och ro, precis när jag lägger ifrån mej tidningen och tar tag i toapappret öppnas toadörren och utanför står Peter och undrar om jag vill ha spagetti eller gnocci till middag…

3 kommentarer:

  1. Underbar sambo du har!!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha... Ett litet leende på läpparna i trätan:D eller ett stort asgarv, ni är för roliga! Hoppas grislimpan smakade ngt! Det är jag som gräddat dom;)

    SvaraRadera