fredag 16 oktober 2009

Dagen började med att Trond ringde, Peter hade försovit sej. Dagen fortsatte med att Trond ringde, jag svarade för Peter var på toa eller nåt.
-Hallå (jag sovande med whiskeyröst)
-Hej det är Trond (glad på Trondvis)
-Du kan säga till Peter att han inte behöver skynda sej för en hydralslang på bussen har gått sönder så vi ska till Festins för att laga den.
-Okej (jag fortfarande sovande.
Dagen fortsatte med att, hör och häpna Trond ringde. Jag ropade eländigt på Peter som kom och svarade.
Sen fick jag köra Peter till Festins. Väl framme skrattade Trond och Tobbe åt min hemstickade basker. Ett ögonblick senare kom Trond på att han oxå skulle ha haft en basker.

Jag vallade hemåt för att surfa och äta en ostmacka eller två. Marie kom och fikade, vi skvallrade och jag visade hur min pilatesboll funkar. Lite senare kom Cilla och fikade, Bella suktade efter ett smörpaket. Hon och Dex fick dela på en slatt grädde istället.
Så har min dag varit och det verkar som om den slutar sämre än den började. Dagens stora plus är att jag hann se Peter i tv i pass 30 sekunder.

1 kommentar:

  1. SKRATTADE åt din handstickade basker?! De är bara avundsjuka för att de inte har ett stickgeni till syster.

    SvaraRadera