onsdag 13 april 2011

Lövblås(a)

Idag har jag för första gången krattat löv i min trädgård, jag krattade så intensivt att jag fick en blåsa. Jag önskar innerligt att jag hade ett kort att bjuda på för jag kände mej så himla jordnära där jag stod i mina thailändska fiskarbyxor, linne och en liten liten t-shirt. Barfota i ett par foppatofflor och med hunden lös på gården.
Det var överraskande skönt att gå där med krattan och bli lite varm av eftermiddagssolen.

Nu har jag bara två problem kvar (förutom vattenskadan i källaren, fläkten som drar stekoset in på kontoret istället för ut och hur jag ska göra med spillvattnet från tvättmaskinen), jag behöver en rejäl tunna att elda upp saker i. Som papp, löv och annan bråte.
Och så behöver jag köpa lite ved av nån, bara nån korg så att jag kan elda lite i braskaminen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar