söndag 24 april 2011

30 år och i en begynnande kris…

Jag har börjat inse att jag blir mer och mer lik min egen mamma, mest för att jag hänger i trädgården med en kratta iförd kläder som ingen annan skulle vilja ha på sej.
Min mamma hade pappas ljusblå noppriga långkalsonger med hängröv, kryss-bh och seglarstövlar. Detta matchades med en sönderskuren plastdunk som fungerade som vedkorg.
Jag själv har knallrosa thailändska fiskarbyxor, en brun/rosa/grön/röd tunika med blommönster och svarta foppatofflor. Till detta har jag alltså en grön kratta.
Det är till och med så hunden skäms…

Dessutom så har jag läst så mycket bloggar där genus är ett viktigt ord att tom jag har börjat tänka genus. Mest när det gäller kläder givetvis. När en bekant blev gravid så köpte jag rosa små tossor, jag visade glatt för vänner som genast sa
-Men tänk om det blir en pojke!
Jag högg tillbaka snabbt som en huggorm
-POJKAR KAN HA ROSA!!!
Nåt pucko som inte kunde undgå att höra mej trodde att den eventuella pojken skulle kunna bli bög om han hade rosa tossor vid 3 månaders ålder.
Jag kan inte längre se amerikanska sitcoms eftersom att det är så vansinnigt trångsynta när det gäller kön och könsroller. Dessutom så är de fulla av vansinnigt töntiga sexistiska skämt som alltid går ut på att kvinnan är mjäkig och mannen är manlig.

Allt detta toppas med att jag har börjat köpa kläder från Gudrun Sjödén, jag vet faktiskt inte var detta ska sluta.
Jag hoppas att jag aldrig slutar äta kött….

1 kommentar:

  1. Du är inte ensammen med att klä dej udda kan jag säga ;) I förrgår så hade jag en gammal, grå t-shirt med avklippta ärmar så BH:n var väl synlig i armhålorna och en USA-flagga som tryck på magen, den hade dessutom 3 stora hål som utsmyckade gravidkulan. Till den hade jag en grå kjol och ett par svarta gummistövlar. Så såg jag ut när jag klev in på pizzerian i Vansbro på påskafton ;D Där satt alla "ungdomar" sminkade och uppklädda till tänderna och drack öl, ha ha ha Men jag hade ju faktiskt varit ute på gården och prövat göra någon nytta den dan! ;)

    SvaraRadera