lördag 5 februari 2011

Tre Terriers i en Tercel.

Igår jobbade jag, det var ungefär lika tråkigt som vanligt. Godis, nötter, godis, nötter, visa nån vilsen turist vägen till katrinplommonen på Ica Lindvallen, godis, nötter, godis nötter.

På vägen hem svängde jag in på Byggis för att titta på tapeter till mitt nya hem. Det är spännande, jag vill ha rosa tapeter med orkidéer eller silltapeten a.k.a the harvest av Sandra Isaksson. Men den kostar 38 £ för 1 kvm!!!

Lisa och hennes rackstack kom och hämtade mej när det var dags att fara hem till RoffeBus för att dricka kaffe. Jag satte mej i framsätet på terceln (toyota tercel-87)

Precis så här ser den ut fast med svarta framskärmar, mycket mer rost och en blå spark på taket.

I framsätet satt oxå rackstacken, jag satte mej på Ilas som blev fastkilad mellan mej och ryggstödet. Han var nöjd för han kom högt upp och såg bra ut. Jag hade Vynja i knät och Göja satt i Lisas knä samtidigt som Lisa körde.'

Nästan framme i skogen såg vi älgar, två stycken. En i diket och en på vägen. Hundarna fattade först ingenting men så gasade Lisa på lite, älgen på vägen började springa. Då begrep hundarna, Ilas skrek allt han kunde rakt i mitt öra. Vynja var hysterisk och Göja försökte väl äta sej ut genom rutan.
Älgen sprang för allt var den var värd över ett dike och ut i skogen.
Mitt i denna sörja satt jag och skrattade mej harmynt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar