tisdag 22 februari 2011

En stilla vägran och 7 grader kallt.

Jag ska egentligen gå till jobbet, men det är så ensamt på mitt jobb. Jag har ju inte några direkta arbetskamrater, fast det är ju roligt på ica toppen och ica tandådalen för där är personalen den skönaste i hela världen.
Men ändå, det är ett ensamt jobb. Allvarligt så hade jag kunnat gräva skit och vara nöjd bara jag hade roliga arbetskamrater.
Som förr på taxi när det var jag, Bettan, Magnus, Fredrik, Jimmy, Gurka och en massa till, då var det roligt fast det var ett jäkla jobb.

I går var jag hemma med feber och ont i halsen, jag låg i pyjamas till 16.30.  Men jag tog en whiskey vid halv 11! Den hjälpte och på eftermiddagen var jag pigg och gjorde jobb i telefon. Jag har inte riktigt tålamod att vara hemma och stilla.

Peter har snart målat klart hallen i huset, den är päronglassgrön och matchar min roberts radio perfekt. Vi har en braskamin oxå, den ska målas vit. Fast först ska Stefans pappa komma och slipa lite på den för det verkar som om den inte är riktigt klar. Halva är typ putsad och jättefin, den andra halvan är skrovlig som mina hälar.

I eftermiddag kommer det en kille och ska titta på lägenheten, det är sorgligt. I ♥ HSB!

1 kommentar:

  1. Ja, det var lite sorgligt att lämna över min lägenhet också, det har ju ändå varit ens hem i flera år. Men man får ju nytt! :)

    Päronglassgrönt, I love it.

    SvaraRadera