måndag 21 februari 2011

När begripet inte räcker längre än näsan.

Anonym sa...

Vilken underbar man du måste ha som skiter i att ha en lat kvinna vid sin sida. Hoppas att du får mera energi när ni flyttar till ett hus så du åtminstone orkar att städa någon gång.

Så här kan det gå när folk tror att jag lägger ut hela mitt liv i bloggen, att jag redovisar varje låda jag burit, varje dammtuss jag dammsugit upp, varje gaffel jag diskat.

Jag kanske ska förklara lite från början, i november dog min svärmor. Det låg på mej och Peter att tömma och städa ur hennes lägenhet, det var mycket saker. Peter orkade inte med, fastnade i minnen och fotoalbum. Han fick lov att reda ut begravningen, ta reda på viktiga papper och åka på spelning.
Lägenheten blev min lott. Först packade jag allt för att köra det till Återvinningen i Mora, sen packade jag upp allt för att sälja det på plats. Det låter kanske lite grymt men vi hade loppis och sålde så mycket som möjligt. Men hellre det än att slänga det.
Till min hjälp hade jag fantastiska Ann-Louise, min underbara loppiskonsult!
Vi jobbade på dagarna och prismärkte och ställde i ordning på kvällarna. I 2 veckor höll jag på, varje dag. Middag åt jag på Östängs varje kväll vid 21-tiden.
Den sista januari var det klart och lägenheten var urstädad och klar för nästa hyresgäst.

I mitten på januari var det husvisning, vi insåg att det var huset i våra drömmar. Den 26 januari vann vi budgivningen.
Sen dess har vi planerat inredning och tapeter, vi har funderat på ekonomin och på radon. Nu har vi börjat flytta saker eftersom den vänlige säljaren låter oss använda huset lite tidigare.
Jag har packat lådor och kört dem på sparken, jag har städat ur förråd och dessutom jobbat i Sälen varje dag. Till Sälen har jag 6,5 mil, det tar ca en timme.
Jag tycker att det är helt naturligt att disken hamnar lite på efterkälken när man har två hushåll att fixa med. Att vi sparat jättemycket saker efter Peters mamma har inte gjort saken bättre. Det är massor med prylar överallt, sånt som vi egentligen inte har plats för i lägenheten.
När det blev för rörigt här ringde jag husfrun och beställde 4 timmars städning. Det var toppen.

Jag undrar varför du inte ifrågasätter att Peter inte diskat.

12 kommentarer:

  1. Heja Linda! Man ska inte behöva ta skit från anonyma tröttisar.

    SvaraRadera
  2. Haha vilket arsel till Anonym! Tycker inte du för annat än att städar, DET om något är problemet. ;)

    SvaraRadera
  3. Det är bra att du säger ifrån! Hälsningar från hon som är latast här hemma. =)

    SvaraRadera
  4. Nej gud vilken tönt som orkar kommentera på det där viset. Jag ifrågasatte också varför inte Peter lika gärna kunde diska, varför du är den lata liksom. Orka såna där människor, dom skulle nog försöka ordna sina liv istället för att hacka på andras. Grattis till drömhuset!

    SvaraRadera
  5. Marybeth: Jag antar att eftersom att jag är kvinna och tycker om 50-talsklänningar så borde jag serva min man ständigt. Han spelar ju på helgerna och borde verkligen få vila sej hela veckorna. Att slita ut huden med diskvatten är inget för en karl!! :-)

    SvaraRadera
  6. Sv: Haha, älskar hur du kopplade Cilla till kassan direkt. MEn yep, det är hon. Och Maria. Båda bloggar. ^^

    SvaraRadera
  7. Linda, du har faktiskt väldigt välstädat hemma... Det fins ju ställen som ser värre ut... :)

    SvaraRadera
  8. Att folk orkar Haha! Skit i dom, Linda. Vet att du gjort ett superjobb med Lisbeths alla prylar. Mamma berömde dig som 17 över det!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Men geez vilket tålamod du har med dumma kommentarer, att du förklarar. Fantastiskt. Jag hade bara morrat lite aggressivt.

    SvaraRadera
  10. Pauline: Ja, fast jag vill ju helst skrika "JÄVLA FITTAPA, DU BEGRIPER INGENTING!"
    :-)

    SvaraRadera