torsdag 11 mars 2010

Upptagen.

Jag känner mej så tråkigt upptagen hela tiden. Egentligen så har jag inte tid att sitta framför datorn, jag ska diska, dammsuga och laga mat. Men det är så vardagligt.

I går var en bra dag, jag åkte till Mora efter att ha jobbat lite lite och fikat på Morins (leverpastejsmacka och te).
Jag köpte födelsedagspresent till Linnea eftersom hon fyller 10 år i dag. Leksaksaffärer är en djungel! Men jag köpte Twister till henne. Jag hoppas att hon och hennes mor spelar det tillsammans. (Vanja, MOAHAHAHA!)
Dessutom skulle jag in på Carisma och köpa sulor till mina vinterskor. Jag har haft så otroligt ont i hälarna, nästan så jag inte kunnat gå på dem.
Sagt och gjort, jag kliver in i affären och strosar runt en stund. När den trevliga damen i butiken är tillgänglig frågar jag henne efter mjuka sulor.
Hon frågar om hon får titta i mina skor. Givetvis får hon det, jag tänker
-Det är din näsa.
Snabbt konstaterar hon att mina skor är trasiga, jag har trampat sönder innersulan och den hårda plasten under känns tydligt. Dessutom har det blivit hål i skorna.
Hon säger
- Det är inte sulor du behöver, det är nya skor! Ska vi titta i realådan om vi hittar något som passar?
(det är det här som kallas försäljare)
Eftersom det är en mysigt rultig tant i kulturtantstunika så litar jag blint på henne. Dessutom är hon rättfram och rolig!
Det slutade med att jag köpte skor för 375 kr (ord.pris 750). Till råga på allt så är det Reiker med äkta skinn och ull.
Jag har precis fettat in dem med tandborste och mjuk trasa. Be nu till Gud att jag orkar fortsätta med såna avancerade saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar