torsdag 11 mars 2010

En mer eller mindre bra idé!

Ibland vill jag säga att jag är mästare på bra och dåliga idéer, som tex den gången Camilla skulle sy en amningskudde. På den ville hon brodera något fint till sitt barn. Hennes gravidhjärna strejkade lite så hon ringde mej. Jag var full av fina idéer som tex
“först kom mamma och sen kom du”.
Camilla valde sin egen som var typ “välkommen, vi har väntat” eller nåt sånt.
I natt höll jag Peter vaken med en urbota dum idé, en åkabilsovsäck. Den gick ut på att när man är så där vansinnigt trött och frusen på morgonen så ska man ha en sån säck i bilen att gosa in sej i.
Hellång med hål för fötter, huvud och armar. Som ett stort duntäcke att köra bil i för att slippa känna av den kalla vintern så mycket.
Nu har jag pratat med Camilla igen och hennes graviditet väcker ständigt nya och praktiska idéer. I dag pratade vi om en bekant som fått barn. Det är barnet tycker om att hålla i sin mammas finger när h*n ska sova.
Min idé lyder som följer, en vetekudde i form av en hand med fingrar och allt. Man kan värma den i micron samtidigt som man värmer välling och så lägger man ner den till sin bäbis.
Alternativt så värmer man den under ena patten så blir den både varm och mammaluktande. (svett och surmjölk)
Då kanske man kan gå och lägga sej med gott samvete och bäbisen får ett finger att hålla i.
En av mina lite större idéer som jag får vidareförmedla till Gud är att det vore fint om bäbisar vore ungefär 3 cm när de föds. Då skulle det inte göra så himla ont, man skulle inte spricka eller bajsa på dej. Bara låta den glida ut lite fint.
Sen gör man som kängurun, man förvarar sin lilla i en pung. Fast vi är ju människor så handväskan är väl det som ligger närmast till hands. Och dagens trendiga väskor är ju stora som finlandsfärjor, det torde ju vara nemasproblemas att förvara en kläckfärdig bäbis i en sån.

1 kommentar:

  1. Om du syr en vetekudde i form av en hand så kan jag låta Theo vara testperson =) han vill väldigt gärna nyvla mina fingrar när han är trött =)

    SvaraRadera