tisdag 4 januari 2011

Krama varandra i trafiken.

Sälen var fullt av snö och turister givetvis. I dag försökte jag hjälpa några stackare upp ur snön. De hade svängt in på en oplogad uppfart och sjönk ner i snön. Jag stannade för att fråga om de behövde draghjälp, det brukar jag göra när jag tror att jag kan hjälpa.
Idag kunde jag inte, min lilla mitsubishi mot en stor audi som satt fast i snö var nästan dömt att misslyckas.
Men jag hjälpte till i alla fall, det kom folk från båda håll och ingen stannade för att försöka hjälpa. Fast de hade stadsjeepar som säkerligen var utrustade med 4-hjulsdrift.

Paret tackade för att jag stannat och försökte, jag avslutade med
Man ska hjälpa varandra på fjället.
Jag hoppas att de minns det när de passerar nån som kört fast i snön.

1 kommentar:

  1. Det skulle ha finnas fler som du efter vägarna.

    SvaraRadera