söndag 18 april 2010

Så satans ont.

I går for jag och Beccs till Idre för att lyssna på Rolandz. Tomas fixade fribiljetter annars hade jag inte gjort det. Jag tror att sånt kallas SNÅL!
Beccs fick dansa med en kille som såg ut att passa bra på dagcenter och jag fick dansa med en kille i klänning. Min vanliga tur, fast för en gångs skull var det inte en otäck farbror som tafsade. Det brukar det vara när jag får dansa.
Så vi dansade med varandra istället. Beccs är en buggfantom och jag är en klumpfantom. Jag klev på mina egna fötter och glömde att jag hade händer. Men jag snurrade så kjolen stod rätt ut från låren och tanterna runt omkring stirrade surt. Men jag hade stadiga trosor på mej!
I bilen på väg hem somnade Beccs och jag sjöng med Dolly Parton.
När jag klev ur bilen hemma visste jag inte hur jag skulle ta mej in. Hälsporren gjorde så satans ont, till och med när jag lagt mej strålade det i hela vaden och i dag är jag så jäkla halt.
Vad gör man åt sånt här???

Dessutom ni älvdalingar som läser det här, igår på Klitten så mötte jag två killar (?) på varsin cross. De var utan lyse, ljuddämpare och kom farande på bakhjulet. Jag blinkade som fan med helljuset och fick tummen upp från en barnfamilj på lördagspromenad.
Även på bynn är det nån snorunge som lever fan på en cross helt utan begrip och ljuddämpare. Jag hör honom medans jag skriver. Han åker upp och ner på bynn hur mycket som helst, jag antar att det inte är lagligt eftersom han inte ens har en framlykta.
Vilka är det här och var bor de? Jag vill ta ett allvarligt snack med dem och deras föräldrar. Det är så jävla oansvarigt!
Fortsätter det här så kommer jag att ringa polisen varje gång jag hör honom.

2 kommentarer:

  1. hjälpen för hälsporre stavas FOPPA toffel... jävulskt fula men toppen bra för just hälsporre.

    SvaraRadera