onsdag 16 maj 2012

Vikt = hälsa?

Övervikt ses som ett hälsoproblem, det kan jag gå med på IBLAND!  Men bara för att en människa är överviktig är inte människan i sej ett problem. Och alla som är överviktiga kommer inte att dö inspärrade i sitt sovrum med syrgastuben bredvid sängen och ett kylskåp inom räckhåll.
Jag tycker att andra människors attityd och “vilja att hjälpa” är värre än min 40 kilos övervikt.
På jobbet talade jag om att jag gillar chips och fick “men du vet att chips är sånt som man bara får unna sej ibland” till svar. Som om jag vore 5 år och inte visste bättre. Jag VET oxå att man blir fet om man överkonsummerar chips.
Hemma fick jag besök av fjortisar, jag serverade mat och till maten mjölk, röd mjölk 3 % fett. En av flickorna upplyste mej att om man dricker sån mjölk går man upp 10 kilo under en period om så och så lång tid. Sen gick hon ut och rökte.
Orden som kom ur hennes mun vet jag kommer från hennes mamma, även rökningen kommer från hennes mamma. Varför säger man sånt till sina barn? För att de ska sky mjölk? Som är bland det nyttigaste man kan dricka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar