söndag 29 maj 2011

Piff, piff!

Jag har piffat hemma, jag har insett att jag älskar piff! Äntligen fick jag tummen ur och köpte ljusslingan som jag glott på så länge.DSC_0429Så här ser rummet ut nu, den mörkgröna fåtöljen köpte jag på Gammalt & Nytt tidigare i veckan. Det är skönt att mitt vita draperi inte ser så lasarettslikt ut längre. Det var nästan lite olycksbådande tidigare.DSC_0449Jag köpte en tvättpåse på Gammalt & Nytt, jag vet väl inte riktigt vad jag ska med den till. Men jag hoppas att jag kommer på något.DSC_0456Jag var hos Britta på House of Olivia igår och där hittade jag en zinkhylla, jag kan tycka att zink är lite för mycket shabby chic men här fungerade det bra.
Jag köpte snygga glas oxå, de ska jag matcha med sugrör som jag beställt från USA. Jag skulle helst vilja ha en vintage soda crate, men jag har inte hittat den perfekta än. Den ska vara snyggt målad, lite sliten och inte så stor.DSC_0461DSC_0464DSC_0474De små burkarna hittade jag hos min svärmor, jag har längtat efter att ställa fram dem och nu hittade jag ett bra ställe. Tekopparna kommer oxå från Lisbet, de var perfekta att dricka kaffe ur så nu ska jag ha dem framme så jag kommer ihåg att använda dem. Den prickiga burken innehåller linfrön som jag oxå ska komma ihåg att äta.DSC_0478På Gammalt och nytt hittade jag kockumsprylar till överkomligt pris, en skål och en vattenskopa. Skålen står på köksborden och innehåller äpplen.DSC_0481

1 kommentar:

  1. Den vackra tvättpåsen du köpt kan jag tala om att äldre damer brukar ha hängandes i badrummet för att lägga lortiga underkläder i, är ju kanske ett bra användningsområde fast den kanske mister sin vita fina färg och tryck om man tvättar den för ofta. Jag gillar fatet du fått tag i, jag skulle gissa att det hört till en tvättkomod en gång i tiden. Min svärfar har vackra hinkar i samma material som jag gärna hade velat plantera blommor i i sommar ;) Kram

    SvaraRadera