söndag 24 januari 2010

Min lediga dag

Jag hamnade hos Rebecka i går och kom hem lite sent. Vid 23 ungefär. Datorn tog tag i mej en stund och sen slocknade jag.
Från början tänkte jag att söndagen skulle påbörjas med frukost och sen städning som ackompanjerats med glada visslingar.
Det blev inte riktigt så…
Jag häckade naken framför datorn tills Karin ringde, jag tog på mej ett linne. Sen ringde Peter och jag drog på mej trosor.
Sen började städdagen, sakta sakta gick det.
Men till slut så hade jag gjort det jag skulle, till och med dammat elementet har jag gjort.
Efter all städning värmde jag min sedvanliga tomatsoppa på tetra, till den bacon, creme fraishe och lite gammal baguette.
Sen somnade jag på soffan givetvis. Men jag hann se ett avsnitt av Pushing Dasies, det är en serie alla borde se.
Vansinnigt fin, smart och spännande.

Dessutom har Bonde-Roger lovat mej att komma till gården och köpa riktig komjölk. Peter vill göra gröt och jag vill baka bullar på den.

Men nu ska jag ner till Handlarn och köpa chips, dipp och cola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar