söndag 8 augusti 2010

Älvdalen goes Pride!

eller var tog regnbågsbänken vägen?

Förra veckan när jag cruisade bynn fram på min (peters motorcykel) så noterade jag glatt att någon målat bussbänken utanför Salem i regnbågens alla färger.
Strålande initiativ tänkte jag och började klura på om vi till M&M skulle få en egen Prideparad.
Vilken människovänlig kommun! Öppet för alla liksom, fast vi bor i skogen och många av kommunens barn verkar vara fostrade av vargarna.
Här om dagen passerade jag nämnda bänk igen, då var den till min bedrövelse övermålad i rött och svart.
Vem pridemålade bänken från början och varför målades den över? Varför har inte resten av bynns utemöbler fått samma homovänliga utseende?

5 kommentarer:

  1. För det finns för många tråkmånsar i den här byn. Ska vi måla om den igen?

    SvaraRadera
  2. Låter ju som något man skulle blivit innerligt glad att se!

    SvaraRadera
  3. Syrran: och det blev man! Strålande överlycklig. Men det fanns väl nån röv som förstörde det oxå.

    SvaraRadera
  4. Det undrar jag också! Tyckte den var så fin i alla pridefärger!

    SvaraRadera