torsdag 1 juli 2010

Ett dilémma!

Jag har en väldigt bra bil, det är både bra och dåligt. I vanliga fall är det skönt med en bil som går sönder väldigt sällan. Men just för tillfället så är den lite trasig, en remspännare till servostyrningen är dålig och behöver bytas. En ny originaldel kostar 1485 kr! Jag tycker att det är dyrt så jag har ringt runt till bilskrotar och till bildelsfirmor. Det finns inte en endaste lite remspännare, varken begagnad eller ickeoriginal!!
Jag ringde till Hedemora, Röjeråsen, Leksand, Djurås, Västerbotten, bildemonteringar allihop. Killen i Västerbotten kunde söka på 170 (etthundrasjuttio) bilskrotar. Inte en lite spännare.
Jag har ringt mekonomen, mora leksand bildelar, jag har sökt på bildelsbasen och laga. Inte en träff.
Jag har mailat människor på blocket, väntar på svar.
Nu ska jag ringa skroten här i Älvdalen men hoppet har nästan runnit av mej.
Är det någon som har en reservdelsbil, mitsubishi galant 2,0-97?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar