söndag 4 december 2011

Många rum

I vårt hus finns det många rum, 8 närmare bestämt. Just nu är det bara ett som är tomt. I ett tomt rum finns många möjligheter, det är väl mest fantasin som sätter gränser. Visst vore det fint med ett eget kuddrum eller ett helt rosa rum. Eller bara tapetsera med galet mönstiga tapeter och möblera med världens skönaste fåtölj, så kunde man sitta där och fantisera sagor om djungeltapeten.

Ett tag funderade jag på om jag skulle göra superfint i det där tomma rummet, härliga blommiga tapeter och en superskön säng. För att sen hyra ut till trötta morsor som behöver komma bort och ta sovmorgon. De kunde få frukost serverad i sängen och så ligga kvar i sängen med den bästa boken hela dagen. Eller ta en promenad och titta in genom folks fönster när det börjar mörkna.

I det fulaste av våra rum har jag ställt ett gammalt skrivbord som jag köpt för 210 kr på facebook. Det ska bli min plats för kreativitet och räkningar. Visst låter det som en härlig mix. Fast räkningarna kan jag gömma i en låda och glömma tills nästa månad.
Jag har ju mitt flickrum men det är där jag blir snygg och leker att jag är musikalskådis. Det är där vi träffas och gräver runt i smycken och kläder.
Skrivbordet ska bli min privata plats, dessutom så kanske jag kommer in på högskola och då behöver jag nånstans att plugga. Det duger inte att sitta i vardagsrumssoffan framför tvn och dega.

1 kommentar: