måndag 11 juli 2011

Inte så värst..

Jag trodde som vanligt att jag skulle bli snygg när det blev sommar, det tror jag i och för sej varje sommar.
Men det hela slutar jämt med att jag blir SOLBRÄND, svettig och får flottigt hår. Så även i år alltså.
Axlarna är röda och vita, håret är skitigt, oklippt och med utväxt, jag sitter här utan bh men i Peters jättestora skjorta som jag prytt med tandkrämsfläckar och så är benen så fulla av myggbett att jag funderar på att börja kräva dem på hyrespengar.
Jag ser fullt av snygga tonårstjejer med solbrända släta ben, tjockt yvigt hår och jättefina kläder. Varje gång undrar jag hur de gör för att vara så snygga och sen tänker jag att åldern kommer att sluka även dem.
För det kommer den att göra, hoppas jag.
Det positiva är att jag har så mycket att göra inne att jag knappt hinner gå ut och visa upp min falnande lekamen, hängmattan dinglar lite sorgset där ute och inne står jag och viker tvätt.

Men i morgon ska jag ut med hunden, göra citrondricka och sen ska jag hänga på balkongen och titta på när grävarkillarna gör det de ska runt mitt hus.
Kanske ska jag även köpa lite hårfärg…

3 kommentarer:

  1. Titta på grävarpojkarna med hårfärg i håret kan inte vara helt fel....

    SvaraRadera
  2. Du är säkert lika vacker som du brukar!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att citrondrickan blev god
    hälsar Fröken Fläder

    SvaraRadera