tisdag 15 juni 2010

NegerLinda

Så var det sommar igen, sommar betyder roliga saker som glass, motorcykel, bad och grill i försommarkväll.
Men det betyder oxå solbränna, jag hatar solbränna. Vissa blir solbruna, jag blir solröd eller bara vit.
I den stora påsen som Peter kom hem med fanns det brun-utan-solprodukter. TanCan hette den visst.
Jag googlade den i dag. Det stod att sprayburken skulle räcka till 3-4 helkroppssprayningar. Jag sprayade glatt benen i morse, sprayen var brun. Benen blev negerbruna, eller möjligen lika bruna som en tant som bott på Mallis halva livet.
Överflödet gick visst att skölja bort, jag gjorde det. Tyvärr var det lite för mycket brunt på fötterna. Pepparkaksfläckar kan man väl kalla det som uppstod.
Efter dagens MC-sväng ville jag spraya mer, så gjorde jag. Jag sprayade jävlar anamma. Hela burken gick åt, tydligen var det för mycket. I alla fall enligt infon på nätet.
Det var tur att jag hade en flaska BUS till. För ryggen hade ju inte blivit brun, snarare vitfläckig.
Så nu sitter jag här framför datorn, negerbrun på vissa partier, vitsippsvit på andra, insvept i en morgonrock och med en snusnäsduk på skallen.
Jag gör så här varje år, VARJE ÅR! Jag lär mej aldrig. Det blir fläckar, orange, ränder och gud vet allt.
Men hädanefter så får ni kalla mej NegerLinda om ni vill.

3 kommentarer:

  1. Du är så jvla skön! Vet du de! :) Skrattade så jag väckte min bebis som ligger och sover när jag läste detta! Tack snälla för att du bjuder på dig själv och för att du gör att jag inte känner mig så ensam i "vilse i BUS träsket"

    SvaraRadera
  2. Välkommen till klubben Linda..

    SvaraRadera
  3. Jag har testat en från Loreal som var helt ok så länge man var nog med att tvätta av sig om handflatorna efteråt..MEN när man väl slutar underhålla "solbrännan" så blir det ojämt..det som är det GRYMT DÅLIGA ;P

    Annars har jag inte hittat någon superduperbra.

    SvaraRadera