söndag 23 januari 2011

Stenhårt jobb.

Loppisen kräver mycket jobb, jag har kämpat hela veckan. Det är miljoner saker som ska på plats, synas och gärna ha en prislapp. Gratis-lådan måste vara fyllt och gärna 1-kronaslådan med.
Idag hade vi öppet, det kom folk direkt fast sen stannade det av efter en timme. Sen ringde Lisa ett samtal och så kom det mer folk.
Fast nog blir man lite mör i skallen av att räkna och vara social, men det var roligt. För varje sak som bärs ut så blir mina axlar av med en sten.
Jag lagade pasta carbonara åt Lisa lite som tack-för-idag sen fick vi tillbaka och började med förrådet.
Nu har vi burit en en massa mer saker, garn för säkerligen tusentals kronor, väskor, tomtar, hårtrimmer, bordssolarium och någon form av liten grill.
I morgon ska jag släpa in mer!

Jag tycker att ni ska titta in om ni har vägarna förbi. Vi rear ut porslin i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar